Tillverka

Jag har faktiskt bestämt mig för att, åtminstone försöka, sy min egna nyårsklänning.
Blir det inte bra så ska jag alltid beställa hem den jag sett. Eller köpa någon.
Men vi tjejer har bestämt att vi ska ha långklänningar dagen till ära och då ville jag ge mig på utmaningen att skapa!

Så, idag när jag är ledig ska jag ägna mig åt det, var och köpte tyg igår.
Linnéa har tagit lite av mina jobbtider för jag känner helt enkelt att jag behöver ta det lite lugnare. Skulle jobbat 7 dagar denna vecka annars & det har jag gjort alldeles för många gånger. Vänner liksom, dom är bra<3

Senare står utgång på schemat!
Igår när jag satt på spinningcykeln kom jag på mig själv med att fundera över varför jag går ut på krogen så ofta.
Det slutgiltiga svaret till mig själv blev inte "för att jag tycker om att dricka" eller "jag tycker om att dansa". Det blev "jag tycker om att klä upp mig". Det bästa är när man är ett par stycken som lyssnar på hög musik, sipprar på ett glas vin, strör smink omkring sig & sprayar hårspray så hela luften blir ångig. Ja, ni fattar. Nyårsresan blir en resa fylld med sånt.



Idag kommer käre farmooor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0