Pennskaftet

Ligger och försöker läsa boken Pennskaftet.
Vet du inte vad det är för bok, vilket du inte borde göra, så ta dig inte tid att försöka veta det heller.
Det är en bok skriven år 1910 och handlar om kvinnans rösträtt. 
Min svenskalärare vill att jag ska få så högt betyg som möjligt på sista grejen vi gör i svenskan helt enkelt. Ja, så hon valde den åt mig.
Det är ju trevligt att jag har en lärare som inte bara sätter press på mig, utan även tror på mig mer än vad jag själv gör. Dock har jag en stor lust att kasta ner boken från balkongen och låta snön begrava den fram tills i sommar då jag kan skratta den i facet och säga "nej du pennskaftet, jag är klar med skolan". 
Helt plötsligt gick det upp för mig hur bra boken och min visningsbild passar ihop. Sådär jätte nördigt.


Snart är det praktik gott folk! 8 veckor på Musikenshus. Kan nog bli bra!


GOD NATT / Desirée


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0