Hos släkten med dialekt


Släkten med dialekt är den sidan av släkten som är pappas.
Jönköping, Smögen, Göteborg aa dom där delarna. Visserligen tycker ju dom att vi har "schteek" dialekt istället. Men icke! Rikssvenska..! ;)


Resan hit gick ovanligt fort och jag sov hela vägen.  Dagen har iallafall gått åt att äta äta , sjunga och umgåtts. Lite catching up, för att vara rakt på sak.

Har pratat i telefon med kusin Vick som ännu befinner sig i London, så hon har talat om för mig vart utgångarna lär bli när vi drar dit och shopping riktningarna vi ska följa! Hoppas även på att hon är ledig just då så hon kan följa med ut i svängarna.

Ut över detta så ville jag även tala om att min faster frågade mig om jag ville komma till Smögen i sommar och jobba hos henne på deras vandrarhem. Andrea har upplyst mig om att det är bokningar, checka in/ut, vara trevlig och rensa glass disken. Galant!

Det här känns bra!
Jag behövde verkligen få komma bort och rensa tankarna, om så bara för ett dygn <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0